vineri, 10 februarie 2012

Bombe

Astazi va prezint o reteta care este foarte usor de facut. Este vorba de Bombe, o prajiturica foarte buna pentru copii (daca le faceti fara visine!) dar si pentru adulti (daca le faceti cu visine din... visinata!)



Ingrediente:


- 250 g margarina 
- 200 g zahar 
- 200 ml apa 
- 2 linguri cacao
- aproximativ 500 g biscuiti
- esenta de rom
- visine din visinata


Pasul 1 Reteta de acasa : BOMBE: Prepararea aluatului


Intr-o cratita punem apa si zaharul si o punem pe foc. Amestecam sa se topeasca zaharul si lasam sa fiarba 3 minute.




Apoi adaugam cele 2 linguri de cacao si lasam sa mai fiarba inca 3 minute.


Dupa aceea punem margarina taiata in mai multe bucati ca sa se topeasca mai repede. 


Apoi punem si putina esenta de rom pentru gust.


Dupa ce s-a topit margarina, se pun biscuitii macinati in prealabil si se amesteca bine. Se ia cratita de pe foc. 

   
Pasul 2 Reteta de acasa :   BOMBE: Realizarea bombelor

Din compozitia rezultata se fac bombele, care au forme de sfere micute. 

In mijlocul fiecarei bombe puteti pune visine scoase din visinata, o visina la fiecare bomba.

Acestea se dau prin zahar sau prin biscuiti zdrobiti sau prin nuca de cocos. Pentru un aspect mai deosebit puteti tavali bombele prin nuca de cocos colorata sau prin bombonele de decorat prajiturile. Apoi le dati la rece.










Pofta Buna la Reteta de acasa :   BOMBE  !

34 de comentarii:

  1. Ce bine ar fi daca toti cei care scriu bloguri cu retete, ar intelege ca la urma urmei ceea ce scriu ar trebui sa fie cat de cat un protocol exact.
    Ce inseamna un pachet de margarina de fapt? Cititorii sunt care de pe unde si pachetele de margarina variaza de la 25g la poate 500g.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In rețetă specifica ca trebuie 250g de margarina!
      Uită-te mai bine înainte sa mai scrii ceva!

      Ștergere
    2. Va rog sa recititi cu atentie reteta. Margarina apare scrisa prima la ingrediente, iar in descriere aveti si fotografie!

      Ștergere
  2. Un pachet obisnuit de margarina are 250 g. Am specificat in ingredientele pentru aceasta reteta. Va mai asteptam!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt super, in mijloc putem pune eventual o aluna, nu am incercat dar cred ca merg si fructe confiate. Numai bine , sarbatori fericite si spor la bucatarit!

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, in mijloc putem pune alune, nuci, fructe confiate sau visine din visinata. Multumesc pentru urari. Toate cele bune va doresc si eu!

    RăspundețiȘtergere
  5. cred ca ar fi trebuit sa specifici faptul ca biscuitii nu se adauga peste apa cu zaharul untul si cacaoa decat dupa ce se racesc putin pentru ca astfel se va face o mare balega,scuze de expresie,in rest reteta este foarte buna!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Biscuitii se adauga peste compozitie cat este fierbinte, caci altfel biscuitii nu se insiropeaza foarte bine si repede si va fi mai greu de modelat bombele. Pofta buna si toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  7. super! multumesc de reteta! succes cu blogul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Sarbatori fericite si numai bine!

      Ștergere
    2. Super reteta...am vazut la cineva facuse cu faina....nuciun gust....merci pt reteta

      Ștergere
  8. si eu fac tot asa si este super bun sarbatori fericite

    RăspundețiȘtergere
  9. foarte buna reteta. am facut dupa ea si au iesit super bune.

    RăspundețiȘtergere
  10. Putem folosi unt in loc de margarina? :-O
    Multumesc anticipat! :-*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Puteti folosi unt in loc de margarina dar sa fie aceeasi cantitate, adica 250 grame. Un pachet de margarina are 250 grame iar unul de unt are 200 grame.

      Ștergere
  11. Am facut prima data bombe dupa aceasta reteta,foaaaarte bune!Inafara de visine din visinata am pus in mijloc si stafide (lasate 1-2 ore in visinata),recomand :D
    Multumesc pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mult drag! Va mai asteptam pe acest blog si pentru alte retete! Spor la bucatarit!

      Ștergere
  12. Fac reteta acesta mereu, doar ca eu nu modelez compozitia in forma de bombe si de salam si dupa ce se raceste o tai feliute , este super oricum!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, intr-adevar, e super! Simplu de facut si cu un gust... delicios!

      Ștergere
  13. Cele doua cani de apa pot fi inlocuite cu lapte? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am incercat cu lapte, poate ca vor iesi foarte bune si cu lapte. De fiecare data am facut cu apa. Sarbatori fericite!

      Ștergere
  14. f bune,le-am facut,am inteles perfect reteta,nu-i inteleg pe cei care comenteaza,nu-ti convine reteta ,intri pe alt blog !!!! da nu faci comentarii tampite sau rautacioase !! succes in continuare si retete bune

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim mult pentru apreciere! Spor la bucatarit si numai bine!

      Ștergere
  15. Bună Alina, ce înseamnă 2 căni la tine? Important este sa menționezi ml! Eu am folosit o cana de 250 ml și este mult prea moale compoziția. Ca-ți ml se pun inauntru? Merci.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Adina! Am modificat reteta cu grame si mililitri, ca sa fie mai clar. Spor la bucatarit si numai bine!

      Ștergere
    2. Merci mult Alina pentru răspuns. Eu am folosit o cana de 250 ml. Deci de doua ori 250 ml. E clar ca a ieșit terci. Am făcut totuși bombe din compoziție și le-am băgat la frigider...dar din păcate nu a ieșit nimica și nici la gust nu sunt prea bune...Am înțeles bine: folosești 200 ml de apa sau 400 ml? Din păcate tot nu reiese din reteta? 2 căni apa a cate 200 ml sau cantitate totala este de 200 ml? 400 ml mi se par încă prea mult...
      Bombele am sa le arunc și nici nu mai încerc încă odată...poate la anu de crăciun...sărbători fericite. Adina

      Ștergere
    3. Buna, Adina! Imi pare rau ca nu ti-au iesit bombele. Am scris intre paranteze 200 ml apa, deci pentru intreaga cantitate. Daca ar fi trebuit dublu, as fi scris 2x200ml. Acum sper ca este mai clar si nu mai intampini dificultati! Bafta!

      Ștergere
  16. Sunt ff bune aceasta reteto o fac mai tot timpul

    RăspundețiȘtergere
  17. Sunt foarte bune și ușor de facut. Le fac aproape tot timpul și de fiecare data îmi iasă.....👍👍👍👍

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca va plac! Si noi facem bombe destul de des! Foarte bune!

      Ștergere
  18. Am folosit unt in loc de margarina. Baltea de unt /grasime compozitia rau

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil untul/grasimea se afla deasupra in compozitia fierbinte, inainte de adaugarea biscuitilor. Daca respectati cantitatile, dupa adaugarea biscuitilor si omogenizarea compozitiei, totul iese perfect. Folosesc aceasta reteta de peste 20 ani si intotdeauna bombele au iesit foarte bine. Spor la bucatarit!

      Ștergere
  19. Cum pot sa leg bombele ca mi se sfarama? Cred ca am pus mai multi biscuiti

    RăspundețiȘtergere