luni, 4 ianuarie 2016

Cascaval de Casa

Astazi va invit sa facem o reteta noua, si anume Cascaval de Casa. Este o reteta foarte simpla, acest cascaval se face usor si se poate consuma in doua ore de cand a fost facut. Fara cheag, fermenti sau alte ingrediente speciale, acest cascaval de casa este 100% natural si foarte sanmatos caci nu contine E-uri si nimic artificial.


Ingrediente:
-         1 litru lapte (minim 3% grasime)
-         3 oua
-         300 g smantana (minim 24% grasime)
-         1 lingura de sare


Intr-un vas pe foc punem laptele si adaugam o lingura de sare (potrivita, NU cu varf!) si o lasam sa se incinga.
Intre timp intr-un vas pentru mixer punem smantana si ouale (galbenusuri + albusuri) si le batem pana se omogenizeaza.

                                      

Cand laptele incepe sa fiarba, adaugam smantana batuta cu ouale si dam focul mic. Amestecam usor sa nu se prinda si lasam pe foc pana cand incepe sa se branzeasca. Cand branza incepe sa se aleaga de zer, stingem focul si punem continutul intr-o sita in care am pus o bucata de tifon sau panza pentru ca zerul sa se poata scurge. 




Lasam o ora sa se scurga si apoi punem cascavalul intr-o forma si o lasam la presat. Eu l-am pus in presa de zdrobit cartofi si l-am presat usor, apoi l-am lasat acolo (pusa la rece), timp de o ora. Apoi l-am taiat cu cutitul! 



A doua zi am mai facut o portie, caci prima... disparuse! J
Insa de data aceasta am pus cascavalul sa se scurga intr-o panza si apoi l-am presat putin cu forma de zdobit cartofi si astfel am realizat cascavalul de casa de forma urmatoare:



Pofta buna la Cascaval de casa!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu