miercuri, 15 mai 2013

Tort de Pasti 2013


Astazi la Reteta de Acasa va prezint un Tort de Pasti  in forma de ou. Pe scurt: un blat de tort, crema, picoturi, frisca si martipan. Iata reteta si ingredientele necesare pentru acest Tort de Pasti in forma de ou.





Ingrediente:

Pentru Blatul de tort:

- 6 oua
- 6 linguri apa
- 250 gr zahar
- 250 gr faina
- 1 praf de copt
- 1 zahar vanilat


Pentru Crema:

- 2x200 gr  unt
- 200 gr zahar pudra cu gust de vanilie
- 1 lingurita esenta de rom
- 2 lingurite cacao

Pentru Decor:

- 13-15 piscoturi (taiate in doua)
-   frisca
-   martipan
-   glazura de ciocolata
Pasul 1 Reteta de acasa : TORT DE PASTI: Prepararea aluatului pentru blatul de tort si taierea blatului


Pentru blatul de tort, luati cele 6 oua si separate galbenusurile de albusuri, apoi amestecati galbenusurile cu zaharul, praful de copt, zaharul vanilat. Apoi adaugati faina si albusurile de ou batute spuma. Puneti compozitia intr-o tava de cuptor in care ati pus hartie de copt (sau unsa cu putin unt sau margarina si tapetata cu faina). Dati blatul la cuptor la foc potrivit. (Mai multe detalii si imagini depre prepararea blatului de tort gasiti aici.)


Dupa ce blatul s-a copt si s-a racit il taiati in forma de ou, forma ovala, apoi il taiati in doua (pe grosime).


   
Pasul 2 Reteta de acasa :TORT DE PASTI : Prepararea cremei pentru Tortul de Pasti


Pentru acest Tort de Pasti am preparat o crema din unt. Am amestecat 2 pachete de unt (un pachet de unt are 200 gr) cu 200 gr zahar pudra cu gust de vanilie si 2 lingurite de cacao.




Pasul 3 Reteta de acasa :TORT DE PASTI : Realizarea Tortului de Pasti


Puneti pe platou o parte din blatul de tort. Apoi il insiropati. Eu am facut urmatorul sirop: intr-o cana cu apa am pus 2 linguri de zahar tos si o lingurita esenta de rom. 



Apoi puneti 1/3 din crema pregatita anterior.



Dupa ce ati decupat blatul de tort in forma de ou, v-au ramas niste bucati de blat, cele de la colturi. Aceste bucati de blat ramase, le-am taiat in bucatele mici si le-am pus intr-un castronel si am pus peste ele sirop ca cel cu care insiropam tortul.



Apoi am pus aceste bucatele micute de blat insiropat peste crema intinsa pe prima bucata de blat. Dupa aceea mai punem 1/3 din crema si o intindem, iar deasupra punem cealalta bucata de blat.





Crema ramasa o intindem pe marginea tortului, unde vom lipi piscoturi taiate in doua.



Apoi facem o glazura de ciocolata: intr-un vas pe foc punem 100 ml apa si 2 linguri de zahar tos. Cand fierbe adaugam putin unt sau margarina (cam cat o nuca) si amestecam. Cand untul s-a topit punem cacao si amestecam pana avem o compozitie de consistenta unei smantani groase. Aceasta este glazura de ciocolata pe care o intindem repede pe suprafata tortului.



Pe marinea Tortului de Pasti in forma de ou lipim piscoturile taiate in doua. Apoi il decoram dupa bunul plac. Iata cum am facut eu: din martipan alb (pe care l-am colorat in rosu cu putin colorant si in maro cu putina cacao), am facut acest cosulet cu oua rosii si ousoarele de pe margine. Apoi am pus si putina frisca printre piscoturi.








Pofta Buna la Reteta de acasa : 
TORT DE PASTI!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu