duminică, 8 septembrie 2013

Chec cu Model

Astazi la Reteta de Acasa va prezint o reteta de Chec, dar nu orice fel de chec, ci un Chec cu Model. Este o reteta simpla de chec, de fapt este reteta clasica de chec pe care orice gospodina il prepara. Ceea ce are deosebit este modul in care sunt combinate cele doua culori. Eu am facut un Chec 2 in 1, deoarece jumatate l-am facut Chec cu fluturasi si cealalta jumatate Chec cu Patratele de Cacao.  




Ingrediente:

pentru primul chec (cel de culoare maro):- 2 oua
- 125 gr unt sau margarina
- 200 gr faina
- 200 gr zahar
- 200 ml lapte
- 1/2 praf de copt
- 1 lingura cacao

pentru cel de-al doilea chec (cel de culoare alba):- 2 oua
- 125 gr unt sau margarina
- 200 gr faina
- 200 gr zahar
- 200 ml lapte
- 1/2 praf de copt

Pasul 1 Reteta de acasa : CHEC CU MODEL: Prepararea aluatului pentru primul chec (cel de culoare maro)


In primul rand, punem margarina intr-un castron si peste ea punem zaharul. Amestecam iar apoi adaugam ouale (fara a separa albusul de galbenus) si frecam bine. Margarina este bine sa o scoatem din frigider cu cel putin o ora inainte d eprepararea checului cu model, pentru a fi mai usor de amestecat.



Apoi adaugam jumatate din cantitatea de faina si jumatate din lapte. Amestecam si apoi adaugam si restul de faina, respectiv de lapte. Amestecam pana se incorporeaza si acestea si la sfarsit adaugam cacaoa.


Punem compozitia pentru Checul cu Model intr-o forma de chec in care am pus hartie de copt si o dam la cuptor pentru 15-20 minute la foc potrivit. 

   
Pasul 2 Reteta de acasa :  CHEC CU MODEL : Prepararea celui de-al doilea chec


Dupa ce primul chec, adica cel cu cacao a fost copt, il scoatem din forma si il lasam la racit. Intre timp pregatim compozitia pentru cel de-al doilea chec (fara cacao!), in acelasi fel ca mai sus. Cand compozitia "alba" este gata, este momentul sa realizam Checul cu Model. 
Pentru aceasta luam checul de culoare maro si il taiem dupa propria imaginatie. Eu Am facut un Chec 2 in 1, deoarece am taiat checul maro in doua moduri. Dintr-o jumatate, cu ajutorul unei forma de decupat, am taiat o forma de fluturas. De asemenea am taiat si niste fasiute de aproximativ 5 cm (eu am facut cantitate dubla de chec si am putut astfel sa decupez si checul maro si pe cel alb). Iata cum le-am facut:



Pasul 3 Reteta de acasa :  CHEC CU MODEL : Realizarea Checului cu Model

Dupa ce bucatile de chec au fost decupate (puteti sa decupati in fel si chip!), in forma de chec puneti din nou hartie de copt. Puneti cateva linguri din compozitia tocmai pregatita de chec de culoare deschisa si peste aceasta puneti formale decupate de chec maro. Acoperiti apoi cu restul compozitiei si dati checul la cuptor. Iata ce a iesit: Un Chec cu model! 







Pofta Buna la Reteta de acasa : 
CHEC CU MODEL !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu